"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mati demi sekeping selfie (Gambar)

Mexico City: Mungkin kerana kemaruk untuk melakukan selfie, seorang lelaki maut apabila tertembak dirinya sendiri ketika mengambil gambar dengan selaras senapangnya.

Akhbar Mexico, Proceso melaporkan, Oscar Otero Aguilar, 21, sebelum itu dipercayai minum arak bersama dua rakannya.

Saksi yang juga jiran mangsa, Manfredo Paez Paez berkata, dia menghubungi polis selepas mendengar tembakan dan jeritan.

“Saya mendengar bunyi tembakan dan orang menjerit kesakitan lalu menghubungi polis.
Foto
SATU daripada gambar diambil Aguilar untuk dimuat naik di Facebook.

“Ketika mereka sampai di situ, Aguilar masih hidup,” katanya.

Aguilar bagaimanapun disahkan mati di tempat kejadian dan mayatnya kini menunggu dibedah siasat, lapor akhbar Excelsior.

Menteri Keselamatan Awam berkata, kejadian itu diklasifikasikan sebagai kemalangan.

Difahamkan, Aguilar mengambil selfie untuk dimuat naik ke Facebook.

Rakan Aguilar, Omar Abner Campor Vives ditahan bagi membantu siasatan manakala seorang lagi dikenali sebagai ‘El Paco’ menghilangkan diri.

Gambar dimuat naik ke Facebook Aguilar sebelum ini banyak menunjukkannya bersama minuman keras serta bergambar di dalam beberapa kereta mewah. 
- Agensi

Tiada ulasan: