"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khalwat: Waran tangkap untuk penceramah bebas terkenal ini

FMT Reporters
sharhan
PETALING JAYA: Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur mengeluarkan waran tangkap terhadap seorang penceramah bebas dan pasangannya kerana gagal hadir pada prosiding kes tuduhan berkhalwat.

Utusan Online melaporkan, penceramah bebas itu, Sharhan Shafie dan pasangannya, Umi Masjuri Hassan menghadapi tuduhan tersebut yang dilakukannya pada dua tahun lepas.

Hakim Syarie, Mohd. Amran Mat Zin turut memerintahkan waran tangkap terhadap penjamin mereka, Mohd. Zainuddin Abdul Yamin yang juga gagal hadir pada prosiding itu yang merupakan sebutan pertama kes itu pada Khamis.

Sharhan merupakan penceramah bebas yang terkenal melalui rawatan kaedah Islam dan sering dijemput untuk memberi ceramah di sebuah stesen televisyen.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Nanti kautim bg surat nikah siam backdated.
Tau sangat skrip..