"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis kejar lori tak bertayar (video)

Khairil Ashraf
lori
Saksikan VIDEO 
PETALING JAYA: Rakaman video sepasukan angota Unit Peronda Polis Diraja Malaysia (MPV) mengejar sebuah lori curi tanpa tayar mendapat perhatian ramai pengguna laman sosial Facebook.

Rakaman video selama satu minit tujuh saat itu dimuat naik di Facebook Friends Of PDRM yang memaparkan kecekapan anggota polis mengejar lori berwarna putih kira-kira jam 2 pagi pada Isnin.

Dalam kejadian itu, suspek membawa lari lori berkenaan bermula dari Sentul sebelum berjaya diberhentikan oleh pasukan polis di Dengkil.

Menerusi rakaman itu, kelihatan keempat-empat tayar lori itu telah tiada dipercayai pecah terkena perangkap besi berduri yang dipasang oleh anggota polis.

Menurut pengendali Facebook Friends Of PDRM, dalam kejadian kejar-mengejar antara polis itu, suspek turut melanggar antara tiga hingga empat palang sebelum berjaya diberkas polis.

Adegan kejar-mengejar itu melibatkan anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sentul dan Subang Jaya.

Pengguna media sosial rata-rata pengguna media sosial memuji kecekapan anggota polis sehingga tertangkapnya suspek.
-fmt-

Tiada ulasan: