"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Engine Mounting Punca Utama Kerosakan Gearbox? (Gambar)

Tranungkite
Tahukah anda, engine mounting yang bermasalah akan menghasilkan gegaran? Setiap gearbox boleh terima sentapan, tetapi TIDAK untuk GEGARAN... ini kerana komponen dalaman gearbox terlalu sensitif terutama sekali pada bearing, clutch dan seal dalaman. Gegaran boleh menyebabkan mekanisma pada komponen dalaman gearbox terganggu... ia boleh menghala pada kerosakan.

Macam mana nak tahu engine mounting masih elok atau bermasalah? Kami kongsikan pada anda beberapa tips untuk kenal pasti masalah mounting pada kereta anda. Hanya untuk GEARBOX AUTO sahaja...

Sebahagian mounting sahaja yang bermasalah:

- hidupkan engine kereta
- dari N, tekan break dan masuk gear D
- kemudian cuba untuk gear R
- anda akan ada rasa gegaran pada steering kereta untuk SALAH SATU GEAR sahaja... sama ada D atau R.

Keseluruhan mounting bermasalah:

- hidupkan engine kereta
- dari N, tekan break dan masuk gear D
- kemudian cuba untuk gear R
- gegaran pada steering berlaku pada KEDUA-DUA GEAR (D dan R)

Tindakan yang perlu anda lakukan:

- pergi ke workshop, buat pemeriksaan pada engine mounting
- mounting yang pecah perlu diganti dgn kadar segera
- jika tidak diganti, gearbox kereta anda dalam keadaan berisiko

Cara untuk mencegah kerosakan dalaman gearbox di peringkat awal:

Sangat disyorkan pada anda untuk menggunakan Gearbox Treatment kami sebagai pencegahan awal berlakunya KEROSAKAN dan KEHAUSAN pada komponen dalaman gearbox... terutama sekali pada bearing, clutch dan seal dalaman. Kita tidak boleh nak anggarkan berapa kuat gegaran yang dihasilkan, jadi pencegahan awal sangat penting sebelum komponen dalaman gearbox mula bermasalah...

Dengan menggunakan Teknologi Bio Oil serta beberapa Additive untuk Merawat, Gearbox Treatment kami mampu mencegah masalah pada gearbox di peringkat awal... insyaAllah. - mydebat.com

Tiada ulasan: