"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Suami tetak tangan isteri kerana tak hamil (Gambar)


Kenya: Seorang wanita kudung kedua-dua tangan selepas dia ditetak suaminya dengan parang kerana tidak hamil selepas tujuh tahun berkahwin walaupun si suami itu disahkan mati pucuk.

Jackline Mwende diserang oleh suaminya, Stephen Ngila di rumah mereka di Masii, wilayah Machakos, Kenya, selepas lelaki itu memberitahunya ‘Hari ini hari terakhir kamu.’

Ngila, 34, dikatakan berang pada hari berkenaan selepas Jackline masih tidak hamil walaupun doktor berkata, dia yang menjadi punca mereka tidak dapat anak.

Doktor memberitahu Ngila, dia menghadapi masalah kesuburan dan ia boleh diubati. Bagaimanapun, lelaki itu tidak datang untuk menjalani rawatan, lapor media Kenya.

Selepas hidup berpisah selama tiga bulan, Ngila kembali ke rumah mereka dan menyerang Jackline dengan parang, menetak hingga putus kedua-dua tangan isterinya
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: