"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tangkap 4 remaja susulan kes pijak al-Quran

Polis menahan empat remaja perempuan berhubung siasatan salah seorang daripada mereka memijak al-Quran, yang tular di alam maya.

Keempat-empat suspek berusia antara 17 hingga 18 tahun itu ditahan di sekitar daerah Kusial, Tanah Merah sejak 2 pagi tadi, lapor Berita Harian.

“Susulan laporan itu, operasi dijalankan dan polis menahan empat suspek perempuan termasuk yang memijak al-Quran dan perakam video dalam operasi di sekitar daerah ini.

“Mereka kemudian dibawa ke balai polis untuk siasatan lanjut,” Timbalan Ketua Polis Kelantan Azmi Abu Kassim dilapor sebagai berkata ketika dihubung.

Penahanan itu susulan laporan kakak salah seorang suspek yang melihat video yang itu, katanya lagi.

Ditanya sama ada seorang remaja itu dipaksa bersumpah dengan memijak al-Quran itu, Azmi berkata perkara itu masih dalam siasatan.

Mahkamah membenarkan suspek direman tiga hari bermula hari ini.

Kes disiasat mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan.

Menerusi rakaman tular itu, seorang remaja perempuan bertudung dilihat memijak senaskah al-Quran dan mengaku berzina.

Remaja perempuan berkenaan berdiri berhampiran dengan sebuah motosikal sambil memijak al-Quran dan berkata "sumpah dia buat aku”.

Perbuatan itu dibuat sambil disaksikan tiga lagi rakannya termasuk individu yang merakam video berkenaan.

Dalam paparan video berkenaan, kelihatan rakannya mendesak apakah perbuatannya bersumpah mengaku berzina itu adalah betul.

Rakan kepada remaja berkenaan yang merakam video berkenaan mendesaknya supaya mengulangi perbuatan itu, namun dia enggan.

Selesai bersumpuh, salah seorang rakannya menghulurkan "air tawar" ataupun air yang dibacakan dengan ayat suci al-Quran.

Video berkenaan yang tular di media sosial mendapat kecaman daripada netizen.

Remaja berkenaan menafikan yang dia telah melakukan persetubuhan dan mengaku melakukan perbuatan memijak al-Quran kerana bimbang ancaman keselamatan.

Tiada ulasan: