"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ruginya dakwah Pas di Sabah jika hanya sekadar pacak bendera BN

MOHD ALI HASHIM

Alangkah ruginya dakwah Pas di Sabah sekiranya ia hanya sekadar memasang dan memacak bendera BN.

Demikian dizahirkan oleh ketua AMANAH kawasan Permatang Pauh, Dr Zaidi Zakaria.

Jelas beliau, lebih menyedihkan apabila jalur dakwah Pas di Sabah masih berjalan dengan memasang dan memacak panji-panji BN yang mana, sebahagian besar calon-calon BN tersebut bukan Muslim dan Pas dilihat tidak boleh melebarkan jalur dakwahnya di Sabah.

“Pas seharusnya mengkaji semula kerjasama dengan BN apakala Pas tidak langsung tbertanding di Sabah, bahkan melepaskan 4 kerusi kepada MCA yang juga penentang hukum Hudud yang istiqamah dan keras.

” PRU 14 Pas bertanding 18 kerusi DUN Sabah dan terbukti semuanya kecundang. Namun begitu Pas bukan sekadar sebuah parti politik tetapi lebih penting sebagai sebuah gerakan Islam.

” Malah Muktamar Pas 2020 di PUTIK Kelantan, Pas gagal membahas dan mengkaji secara komprehensif mengapa Pas tidak diberi ruang untuk bertandinv dalam PRN Sabah,” ujar beliau.

Tambahnya, oleh kerana ahli-ahli Pas ditanam dan ditarbiyyahkan bahawa bukan Pas memburu kemenangan dalam pilihan raya tetapi lebih penting melebarkan dakwah Islam, ekoran itulah mereka tidak kecewa apabila tewas dalam PRU maupun PRK setelah berpegang kepada Allah tidak tanya kemenangan kamu, tapi Allah tanya usaha kamu.

Terdahulu, walaupun tidak mempunyai sebarang kerusi dipertandingkan pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah, Pas tetap menggerakkan jenteranya bagi membantu Perikatan Nasional (PN) memenangi pilihan raya itu.

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man memaklumkan Pas mempunyai jenteranya di 20 bahagian di Sabah melibatkan kira-kira 2,000 ahli parti.

Tiada ulasan: