"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapa pandu Mercedes CLS350 no. TN1x berwarna merah?

akarimomar
Ketika hendak ke kenduri di rumah seorang sahabat lama di Bukit Tok Beng tengah hari tadi kami melalui Jalan Sultan Mohamad untuk beluk ke kanan ke Jalan Sultan Mizan. Sebelum membeluk ke kanan untuk mengguna jambatan bagi melintasi Sungai Terengganu kami terpaksa berhenti di persimpangan itu kerana lampu isyarat telah pun mula bertukar ke warna merah.

Hampir pasti saya telah memberhentikan kenderaan saya untuk tidak kurang 5 saat dan sebelum memberhentikan kenderaan saya sememangnya lampu sudah pun merah, sebuah kereta Mercedes Benz warna merah pekat model CLS350 dengan no. pendaftaran TN1x (x – itu perlu dirahsiakan dulu – sebab saya tidak begitu pasti siapa dia sebenarnya – nantikan kena saman sivil tak pasal-apsal pulak!!! zaman orang gemar saman-menyaman!) melintasi sebelah kiri saya di persimpangan itu dengan dipandu laju berjalan terus melepasi persimpangan Jalan Sultan Mohamad/Jalan Sultan Mizan menghala ke jalan KB (Kota Bharu/Kuala Berang).

Hairan saya.
Apakah dengan memandu kereta mewah seseorang boleh melanggar undang-undang? Apakah seseorang itu apabila mempunyai kedudukan dia boleh mengatasi undang-undang atau mengoyakkan sahaja saman yang dia terima atau tidak ada anggota polis yang berani menyaman orang-orang BESAR seperti pemandu tersebut?

Apakah ini contoh terbaik bagi pemandu tersebut dalam pada kerajaan berbelanja pelbagi cara untuk kempen keselamatan jalanraya?

Lebih lagi hairan saya jikalah pemandu ini seorang pegawai tinggi kerajaan atau orang yang berstatus dalam kerajaan.

Peristiwa ini berlaku jam 12:14 tengah hari, 25 Disember 2010. Dan semasa di persimpangan sebelum itu – ternampak wajah pemandunya … terasa macam cam rupanya … cuma oleh kerana saya pulang ke KT sekali sekala sahaja dan tidak begitu kenal nombor-nombor kenderaan orang-orang di sini maka tidaklah berani saya katakan secara pasti siapa pemandu kenderaan tersebut.

Wassalam.

Tiada ulasan: