"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Audit dedah SPR bantu BN pindah pengundi tentera sebelum PRU14

Chan Kok Leong

Laporan audit mendedahkan beberapa pegawai Suruhanjaya Pilihan Raya dan Kementerian Pertahanan bersekongkol memindahkan pengundi tentera di kawasan tertentu sebelum PRU14 Mei lalu.

PEGAWAI Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Kementerian Pertahanan (Kementah) bersekongkol membina empat kem tentera sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 untuk membantu Barisan Nasional (BN), dedah laporan audit urus niaga pertukaran tanah yang kini dalam siasatan pihak berkuasa.

“Beberapa kem tentera termasuk di Bera, Segamat, Paloh dan Hutan Melintang dibina bagi tujuan politik untuk memindahkan pengundi sebelum PRU14,” kata laporan itu yang dilihat The Malaysian Insight.

Tiada ulasan: