"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Isu Khairy dan Timah cukup sakitkan hati

DATO DR RAMALAN YUNUS

Tak semena-mena hari ini dua nama ini cukup menyakitkan hati saya. Iaitu Khary dengan Timah. Khairy sebab kenyataannya yang nak mendakwa golongan anti vaksin di mahkamah.

Siapa golongan yang anti vaksin ini? Setahu saya tidak ada golongan yang anti vaksin di negara ini. Saya buat ‘engagement’ dengan masyarakat dan juga dengan pimpinan NGO-NGO seperti PPIM dan GPMC dan lain-lain.

Bagi saya mereka tidak anti vaksin. Mereka cuma bimbang dengan kesan sampingan yang didatangkan oleh vaksin Covid 19. Jadi kenapa perlu paksa mereka untuk mengambil vaksin ?

Bukankah mereka berhak untuk membuat pilihan sama ada mahu mengambil vaksin atau pun tidak ? Kenapa mahu dinafikan hak mereka yang telah dijamin oleh Perlembagaan Negara ?

Kalau nak paksa juga, bukankah lebih baik jadikan vaksinasi sebagai sesuatu yang mandatori ? Jadi bolehlah kita ubah status negara kita. Dari sebuah negara Islam menjadi sebuah negara komunis.

Mereka hanya menentang Program Eksperimental Vaksinasi Negara yang bertentangan dengan Nuremberg Code, Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang Malaysia.

Ini kerana ia adalah satu operasi jenayah kemanusiaan secara besar-besaran dan sistematik oleh kerajaan terhadap rakyat Malaysia.

Kalau golongan yang berusaha mendedahkan perbuatan jenayah dianggap sebagai penjenayah, maka itu jelas membuktikan bahawa kita sedang diperintah oleh para penjenayah.

Jadi bukan golongan itu yang sedang menyebarkan berita dan maklumat palsu.

Tetapi sebenarnya kerajaan sendiri yang telah menyebarkan berita palsu untuk menakut-nakutkan rakyat Malaysia.

Manakala Timah pula adalah jenama baru whiskey @ minuman keras @ arak. Arak buatan Malaysia @ made in Malaysia yang telah berjaya memenangi anugerah.

Wajarkah kita semua sebagai rakyat sebuah negara Islam berbangga dengan pencapaian seperti ini ? Apa pandangan para ulama, asatizah dan juga lebai-lebai Pas dan Umno dalam perkara ini ?

Nasib baik Pas dah jadi kerajaan. Kalau tidak sudah pasti kerajaan hari ini telah dijatuhkan hukuman masuk neraka oleh para lebai Pas.

Cukup mengecewakan apabila sebuah kerajaan Melayu-Islam membiarkan sahaja perkara seperti ini berlaku dalam sebuah negara Islam.

Apa sebenarnya matlamat perjuangan kerajaan Melayu/Islam ini?

Kalau setakat nak jadi lembu yang dicucuk hidungnya oleh Para Elit Global, lebih baik letak jawatan.

Ini kerana semakin hari semakin ramai rakyat negara ini yang mendoakan agar kerajaan ini dilaknat oleh Allah SWT kerana perbuatan mungkarnya yang sudah keterlaluan.

Semoga Allah SWT memendekkan jangka hayat kerajaan gagal, derhaka dan korup ini demi kepentingan dan kesejahteraan rakyat dan negara ini.

Layari laman web resmi saya untuk mengikuti nota-nota saya yang lepas di www.agendabaru.com

Teruskan mengikuti nota-nota pendek saya. Anda akan terus dirayu, dipujuk, digoda, diinspirasi dan dimotivasi untuk mereset diri anda, keluarga, masyarakat, negara dan dunia.

Dari sahabatmu yang sedang melangkah ke gerbang perjuangan untuk membela agama, bangsa dan negaranya.


Al Fakir Ilallah.

Dato Dr Ramalan Yunus @ Reset Malaysia.

Tiada ulasan: