"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Khairy akan gagal dalam ujian 100 hari pertama tanpa pendekatan baru

MALAYSIA DATELINE

Khairy nampaknya akan gagal dalam salah satu ujian 100 hari pertama beliau sebagai Menteri Kesihatan iaitu menjadikan jumlah keseluruhan kes Covid-19 di bawah 2.5 juta kes.

Veteran DAP Lim Kit Siang berkata, pada kadar jangkitan sekarang, negara kemungkinan akan melepasi angka 2.5 juta jumlah keseluruhan kes Covid-19 pada akhir bulan ini.

“Soalan seterusnya ialah adakah Malaysia dapat menetapkan angka di bawah 3 juta dalam jumlah keseluruhan kes Covid-19 dalam masa 100 hari Khairy sebagai Menteri Kesihatan pada 7 Disember 2021?” kata ahli parlimen Iskandar Puteri itu dalam kenyataannya.

Ketika Khairy dilantik sebagai Menteri Heath pada 30 Ogos, terdapat sejumlah 1,725,357 kes Covid-19 di negara ini.

Sejak itu, terdapat peningkatan 698,121 kes, menjadikan jumlah kumulatif Covid-19 adalah 2,323,478 kes.

“Adakah akan ada dasar atau pendekatan baru untuk memenangi perang melawan pandemik Covid-19 ini?” tanya beliau kepada Khairy.

Tiada ulasan: