"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

GANGSTER DAN MOBSTER

Assalamualaikum,



Apabila saya tulis mengenai gangster menjadi ketua, memang telah ada rekod bahawa banyak pelanggaran undang undang di negara ini bukan sahaja dilakukan oleh penjenayah jalanan, tetapi juga oleh penjenayah yang dapat perlindungan politik. Terutamanya politik yang memegang tampuk kuasa.

Tahun 1960an UMNO memperagakan 
pemuda tahan lasak mereka yang memperlakukan kepada mereka yang menentang UMNO dalam politik dengan perlakuan jenayah, penghinaan, pengherdikan, pencabulan, ugutan, mencedera,  serta segala macam pelanggaran undang undang berbentuk keganansan.

Dalam tahun 1990an apabila satu seminar mengenai Timur Timor diadakan di Kuala Lumpur, keganasan mereka ini diaplikasi lagi bila pemuda UMNO dan pemuda BN merempuh seminar tersebut dan mengganggu secara paksa perjalananya dengan merosakkan peralatan dan lain-lain kemudahan seminar.


Semenjak piliharanya umum ke 12, pelbagai tindakan gangster telah mereka lakuakan, secara berterusan dan lepas daripada sebarang tindakan undang undang.

Perlakuan 
gangsterism dan mobsterism yang mereka lakukan di bangunan parlimen semalam adalah salah satu siri keganasan yang berterusan. Budaya ini mesti dihentikan.
-----------------------------------------------------------------------                                                                                            
Kata ketua mobster yang mengepung, menghina, mencerca, menista, mengasari serta memperlakukan tindakan fizikal terhadap Karpal Singh bahawa mereka sanggup mati kerana Melayu dan kerana UMNO.

Tidak ada mati yang paling mulia dan dicari cari di sisi Allah melainkan mati syahid. Tidak ada gunanya kalau berani mati tetapi mati berlumba motosikal. Tidak ada gunanya kalau berani mati tetapi kerana mempertahankan ideologi bernama nasionalisme. Tidak ada gunanya kalau mati kerana pertahankan bangsa, sekiranya ideologi yang dijaja oleh bangsa tersebut melawan perintah Allah. Tidak ada gunanya mati kerana mempertahankan parti, sekiranya parti tersebut ingkar akan Allah.

Tetapi kalau mahu mati juga kerana Melayu dan UMNO walau apa pun yang dilakukan oleh Melayu dan UMNO tersebut, mati tersebut ada juga standard. Sebab ada termaktub dalam peribahasa.

Mati katak.     

           http://hamirdin.blogspot.com/


Tiada ulasan: