"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahmad Said dikatakan tidak puashati dengan pemangku raja

Abdullah Ngah

Kita ingat kemelut yang berlaku dalam UMNO Terengganu sudah selesai. Rupa rupanya masih belum selesai lagi.

Kalau selesai mana mungkin timbul cerita Ahmad Said tidak puashati dengan pemangku raja. Kan Sultan Mizan yang angkat Ahmad jadi menteri Besar.

Mustahil Ahmad tak puashati dengan pemangku raja. Ini tentu cerita jahat yang dibawa oleh kumpulan 10 orang wakil rakyat yang boikot persidangan Dewan tiak lama dahulu.

Boleh jadi juga, kerana mereka yang sepuluh orang itu sah tidak boleh jadi calon dalam musim pilihanraya umum ke 13 nanti.

Itulah keziman yang berlaku dalam UMNO. Jadi tidak mustahil yang 10 orang itu akan dicalon semula mewakili UMNO bahagian masing masing.

Silap hari bulan Datuk Seri Idris Jusoh turut jandi mangsa, kerana dialah "master plan" untuk menjatuhkan Ahmad said dari kerusi Menteri Besar.
Saya rasa tidak munasabah Ahmad Said tak puashati dengan pemangku raja. Kalau benar begitu alamat nahaslah dia nanti.

Saya ada dengar cerita terbaru yang Ahmad said akan diturunkan pada Mach ini. Kalau tidak dapat diturunkan juga, maka kekallah dia sampai musim pilihanraya umum ke 13 nanti.

Dua tiga hari lepas ketika minum di salah sebuah kedai kopi di Batu Enam seorang sub kontraktor member tahu saya.

Apa beritanya? Beritanya memang cukup menarik.sungguh ke? Atau berita hanya direka oleh kumpulan yang tidak puashati dengan Ahmad Said.
Cerita yang Ahmad Said tidak puashati dengan pemangku raja terbit dari mulut Datuk Rosol Wahid ADUN Ajil. Sah cerita itu adalah suatu rekaan untuk memburuk buruk reputasi Menteri Besar.

Biasalah bagi orang yang marah marah dengan seseorang. Dia akan reka apa sahaja cerita untuk mencalar reputasi seseorang.

Inilah yang bernama manusia. Kadang kadang tindakannya baik dan kadang kadang tindakan buruk. Lebih lebih lagi apabila syaitan menguasai fikiran manusia.

Tiada ulasan: