"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Apa Tunggu Lagi Ku Li

Sofi Wahab

Anggota Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah tengku razaleigh hamzah interview with malaysiakini 4semalam mengakui dirinya masih setia kepada perjuangan Umno walaupun terus menyuarakan hak Kelantan dalam tuntutan royalti minyak.

Beliau menolak dakwaan pelbagai pihak yang menyatakan beliau tidak setia kepada perjuangan Umno berikutan tindakannya memperjuangkan hak Kelantan untuk mendapat bayaran royalti minyak.

Tengku Razaleigh yang juga Ketua Umno Bahagian Gua Musang memberitahu pemberita selepas menghadiri mesyuarat bulanan Umno bahagian itu di Bukit Chekati dekat Gua Musang bahawa beliau masih setia kepada perjuangan parti itu.
Bagi saya Ku Li telah membuat kesilapan besar sekali lagi kerana masih mahu bersama Umno sedangkan beliau sendiri sedar Umno sudah tidak boleh dipercayai lagi.
Kalau Ku Li secara terang menempelak Umno dalam isu royalti minyak mengapa beliau masih tidak mahu keluar dari Umno yang boleh diibaratkan sebagai sebuah sampan bocor yang bila-bila sahaja boleh tenggelam.

Sudah sampai masanya beliau keluar dari Umno dan memilih haluan politik baru bagi sama-sama menyelamatkan rakyat dan negara.

Tiada ulasan: