"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video Ulasan bodoh Rosmah pasal Tsunami disiarkan CNN pula..

SECJDM3P044 
Ulasan Rosmah Mansor mengenai Tsunami melanda Jepun yang menjadi bahan lawak tempatan berikutan tersiarnya video temubual Astro Awani dan Rosmah di serata forum popular antaranya Tranungkite dan juga Detikdaily kini menjadi bahan lawak Antarabangsa pula ini berikutan tersiarnya Video tersebut di CNN pula..

Stesen televisyen AWANI memetik Rosmah sebagai berkata malapetaka itu memberi pengajaran penting kepada Jepun dan negara-negara lain.

"Ini pada diri saya adalah satu pengajaran kepada negara-negara lain untuk apa-apa pun mereka buat atau sebarang pembangunan yang mereka nak lakukan seharusnya berkait dengan perubahan iklim dan teknologi hijau, " kata Rosmah.

Malaysian PM's wife: Japan's earthquake due to negligence

iReport — Wife of Malaysian Prime Minister, Datin Seri Rosmah Mansor said this when asked to comment on Japan's quake-tsunami disaster.

“Japan's earthquake and tsunami is a result of negligence in conducting environmental-friendly developments.

"To me, this is a lesson to other countries, that in everything they do or in whatever development they plan, they should study the surrounding environment and connect it with climate change and green technology," she told private news channel Astro Awani.

A video clip of Rosmah airing her view instantly became a hit among internet users, circulating in sites such as Twitter and Facebook, and being met with sarcastic comments from viewers.

The clip (in Malay language) can be viewed on http://www.youtube.com/watch?v=zuMLtycp_0

Video boleh juga dilihat di SINI 

Tiada ulasan: