"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Minta Maaf Secara Terbuka Pada Wardina Safiyyah - Zuraida

zeanaaima






SHAH ALAM, 5 JULAI: Media arus perdana dan blogger pro- UMNO didesak menghentikan segara tindakan mengaibkan dan meminta maaf secara terbuka kepada personaliti popular, Wardina Safiyyah.  

Ini berikutan tindakan mereka yang terus-terusan mengecam dan melaporkan berita serta gambar yang mengaibkan Wardina hanya kerana desas desus kononnya beliau menyokong perjuangan Pakatan Rakyat dan penganjuran himpunan aman BERSIH 2.0.

Zuraida berkata tindakan menyebarkan gambar- gambar lama Wardina yang sebelum ini tidak bertudung adalah sesuatu yang jahil dan melanggar syariat agama Islam.

Bukan itu sahaja, tindakan tidak bertanggungjawab itu jelas melanggar etika kewartawanan yang akan merendahkan lagi martabat wartawan dimata masyarakat.

Zuraida dalam satu kemyataan medianya berkata, penghijrahan Wardina sepatutnya dibangga dan dicontohi bukannya diperlakukan sedemikian rupa.

Justeru, beliau bersama-sama pimpinan wanita PKR dan Pakatan Rakyat menyatakan sokongan yang tidak berbelah bahagi kepada Wardina.

Zuraida yang juga ahli parlimen Ampang berkata, media arus perdana, blogger dan UMNO BN tidak berhak untung menghalang seseorang individu daripada menyokong mana- mana parti politik, berikutan ia dijamin dalam Perlembagaan Persekutuan.
-tvsnews-

Tiada ulasan: