"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Demo kali ni boleh makan kacang poi, beli kopiah, makan bihun sup


Penarik Beca
Ramai orang kata Bersih hangat-hangat taik ayam. Bagi mereka, para pemihttp://4.bp.blogspot.com/-U2gfUroeSMk/ThPkI1WrnuI/AAAAAAAADpw/MfGl0MxxQ_E/s1600/Bersih.jpgmpin Bersih nampak benar tundukkepada ugutan Perdana Menteri. Presiden Umno itu paksa berhimpun dalam stadium atau hadapi tindakan serta tuduhan. Antara tuduhan yang pasti ialah menderhaka kepada Agong.

Bagi Umno, derhaka kepada Agong salah besar. Depa akan menggelejat menjerit macam syaitan menuntut dihukum orang yang depa tuduh derhaka. Derhaka kepada Allah s.w.t. tiap-tiap hari pun tak pa. Sebab itulah ajaran utama Umno - derhaka kepada Allah.

Yang bestnya, dalam menggila menderhaka kepada Allah dan mengajar orang lain menderhaka kepada Allah, Umno tak rasa ia menderhaka kepada Allah. Malah, depa perasan bagus pulak tu. Depa rasa depa melakukan yang ma'ruf. Penyakit yang sangat teruk - buat jahat tapi tak habis-habis dok rasa buat baik sangat-sangat. Itulah hakikat sebenar Umno.

Mungkar terbesar dan jahat paling musibat dalam negara ini ialah Umno. Kaedah fiqh mengajar kita menolak mudharat terbesar dulu. Kena lawan Umno habis-habisan dulu. Puak lain pun tak sunyi dari jahat. Tapi kena lawan jahat paling paling bejat dulu - iaitu Umno.

Sebab itulah, apabila Bersih yang bersembang deras kat kita nak lawan pilihan raya kotor dan zalim (tak adil tu zalim la), tiba-tiba jadi macam tauge yang disimbah air panas oleh Umno, ramai orang marah. Berikut ialah dua dari beberapa sms yang saya terima (yang teruk-teruk aku malas nak siar di sini):
Demo kali ni boleh makan kacang poi, beli kopiah, makan bihun sup

Mai buat demo kat umah aku le minum ayaq ketum.. kempen sampai juboq naik atas langit last2 hampeh!
(Gambar di atas ihsan Malaysiakini)
 

Tiada ulasan: