"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Papagomo berjaya langkah mayat Karpal?

Cecilia Jeyanthi Victor
Penulis blogger kontroversi Papagomo telah menyertai kebiadaban pemimpin dan penyokong pro-Umno dalam melontarkan komen tidak sensitif di atas kematian bekas Pengerusi DAP Karpal Singh.
Dia bukan sahaja telah menggunakan kematian Karpal untuk meneruskan agenda politiknya, malah turut menyeret pemimpin tidak rasmi Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan PAS ke dalam "jejak kempen"nya.

Papagomo, atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris, dalam akaun Twitternya mempersendakan Karpal yang digelar "Harimau Jelutong" dengan menulis: “Karpal Singh mati kemalangan, takziah kepada keluarga Karpal Singh. Apa pun peguam utama kes Liwat Anwar Al Juburi yang menyimpan segala dokumen dan keterangan mangsa mangsa liwat Al Juburi sejak 1996 telah mati. Lega lah kau Nuar.”

Papagomo menambah minyak kepada api apabila dia menambah bahawa kematian Karpal akan membuka jalan bagi PAS untuk melaksanakan undang-undang hudud, dan ianya tanda kemenangan bagi pihak Islam.

Beliau menulis sebuah ‘tweet’: “PAS kini sudah berlapang dada dengan kematian Karpal Singh. Tidak ada lagi alasan oleh PAS untuk mempercepatkan Hudud di Kelantan, Selangor dan Pulau Pinang. Kematian Karpal Singh satu kemenangan besar untuk parti PAS.”

‘Blogger’ tersebut yang menggunakan akaun Twitter @Papagomo mengkritik dalam Anwar tweet-nya “Karpal Singh sebelum dia mati dia buat pengakuan Anwar Ibrahim penganal Homoseksual. Tulah jasa dia selama mana dia hidup.”

Dia tidak berhenti di situ, apabila dia menambah: “Mintak pihak @PDRMsia siasat secara terperinci kenderaan yang dinaiki Karpal Singh. Siasat kerana tak mustahil Al Juburi terlibat!”

Dia turut menambah dengan bertanyakan pemimpin-pemimpin PAS sama ada mereka telah memijak mayat Karpal dan mencabar mereka untuk berbuat demikian, dan bertanya apa yang mereka takutkan.

Dia juga menulis sepucuk tweet yang dia mahu melangkah mayat ahli parlimen Bukit Gelugor itu.

Kematian Karpal telah mendedahkan rakyat Malaysia yang tidak berhati perut, tidak sensitif dan jahat. Mereka juga terdiri di kalangan ahli politik Malaysia.

Ia dimulakan naib presiden Perkasa, Zulkifli Noordin yang menghantar mesej berikut di Twitter: “Dalam keadaan kemelut Kerajaan PAS Kelantan mahu melaksanakan hudud dengan bantuan UMNO, Allah telah mematikn Karpal yang menjadi penentang utama perlaksanaannya!??"

Presiden Perkasa Datuk Ibrahim Ali, walaupun mengakui bahawa kematian Karpal adalah sebuah kehilangan yang merugikan, dengan pantas menuduh Karpal telah menghina Islam.

Ahli Parlimen Barisan Nasional-Umno Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad, yang juga pengerusi KTM, juga menghina Karpal dengan menyiarkan gambar muka Karpal yang berlumuran darah dan sebuah keratan akhbar lama dengan tajuk "Over my dead body" (langkah mayat saya) berhubung dengan pelaksanaan hudud yang dicadangkan.

Golongan “orang Islam” ini tidak hanya memalukan Islam, tetapi negara juga. Syukurlah, golongan ini hanyalah minoriti.

Masih terdapat juga ramai orang Islam lain yang telah mengecam golongan tidak senonoh ini.

Tiada ulasan: