"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

ROGOL: 527 pelajar dan kakitangan lelaki di sebuah sekolah menengah beri sampel DNA

Paris: Seramai 527 pelajar dan kakitanan lelaki di sebuah sekolah menengah di barat Perancis diminta memberi sampel DNA untuk membantu siasatan polis mencari perogol seorang remaja perempuan, hujung tahun lalu.

Pejabat pendakwa raya berkata, ujian dimulakan semalam dan dijangka diteruskan sehingga Rabu di sekolah Fenelon-Notre Dame, tempat remaja berusia 16 tahun berkenaan diserang dan dicabul, September lalu dalam tandas yang gelap.

“Kejadian berlaku pada hari persekolahan dan di tempat yang tertutup.
ROGOL: 527 beri sampel DNA
“Kami bersetuju mendapatkan sampel dengan cara ini kerana itulah kaedah terbaik untuk mempercepatkan siasatan,” kata pengarah sekolah itu, Chantal Devaux.

Perancis mempunyai pangkalan data DNA yang luas dan menolak arahan untuk melakukan ujian berkenaan lazimnya dilihat sebagai perbuatan orang yang bersalah. - AP

Tiada ulasan: