"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nahas Helikopter: Adun Bukit Ibam Ini Terselamat Kerana Turun Lebih Awal

Wan Kadri Wan Mahussin.
KUANTAN: Ahli Dewan Negeri Bukit Ibam, Datuk Wan Kadri Wan Mahussin boleh disifatkan sebagai individu yang sangat bernasib baik kerana terselamat dalam nahas helikopter yang terhempas di Semenyih pada petang Sabtu.
Semuanya kerana beliau yang turut sama berada dalam helikopter tersebut turun lebih awal di Muadzam Shah, Rompin sebelum helikopter berkenaan meneruskan perjalanan ke Kuala Lumpur.

Wan Kadri berkata Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis yang menghadiri majlis perkahwinan anak perempuan Perdana Menteri di Taman Tasik Sultan Abu Bakar di Pekan telah meninggalkan majlis awal untuk menghadiri satu lagi majlis malam di Kuala Lumpur.
"Sepatutnya helikopter malang itu mendarat di Subang petang semalam," katannya kepada Bernama.

Beliau yang turut bersama dengan anggota Parlimen Rompin itu dan lima yang lain menaiki helikopter malang itu dari Pekan ke Bandar Tun Razak semalam kerana Jamaluddin ingin menziarah seorang kakitangannya yang baharu sahaja kematian ayah.
"Bagaimanapun kami terpaksa membatalkan hasrat tersebut kerana keadaan cuaca yang tidak mengizinkan.
"Berikutan keadaan itu juga kami terpaksa membatalkan hasrat untuk melawat tanah milik Allahyarham yang sebelum ini ingin diwakafkan kepada sebuah pusat tahfiz," katanya.
-mstar-

Tiada ulasan: