"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita 'Tunggang' Penyu Ditangkap (Gambar)

SEORANG wanita ditangkap selepas dia didakwa 'menunggang' seekor penyu di tepi pantai.

Ia susulan sekeping gambar menunjukkan Stephanie Moore duduk di atas penyu dengan aksi seperti menunggang haiwan terancam itu pada Julai lalu hingga menimbulkan kemarahan orang ramai.

Aktivis hak asasi haiwan berang apabila haiwan berkenaan dijadikan bahan gurauan dan mendakwa wanita itu mungkin telah menganiaya dan mencederakan reptilia berkenaan.
Stephanie Moore

Amerika Syarikat (AS) mengharamkan ganguan terhadap penyu yang sedang bertelur.

Gambar yang dikongsi di beberapa laman sosial menyebabkan Suruhanjaya Pemuliharaan Ikan dan Hidupan Liar Florida memulakan siasatan.

Polis berkata, Moore adalah salah seorang daripada dua wanita yang ditunjukkan dalam beberapa gambar.

Mereka mungkin menunggang penyu berkenaan di Brevard County, Florida.

Jabatan Polis Melbourne berkata wanita berusia 20 tahun itu telah ditahan.
-mstar-

Tiada ulasan: