"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Raja Muda Selangor disaran saman Rahim Thamby Chik

Peguam Syahredzan Johan berkata, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik jelas melakukan kesalahan secara peribadi terhadap Raja Muda Selangor Tengku Amir Shah (kanan) kerana menuduhnya memeluk agama Kristian. – Gambar Instagram, 2 Oktober, 2015.Peguam Syahredzan Johan berkata, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik jelas melakukan kesalahan secara peribadi terhadap Raja Muda Selangor Tengku Amir Shah (kanan) kerana menuduhnya memeluk agama Kristian.
Raja Muda Selangor yang dituduh Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik memeluk agama Kristian perlu memfailkan saman terhadap bekas ketua menteri Melaka itu, kata peguam.

Peguam Syahredzan Johan berkata, Rahim jelas melakukan kesalahan secara peribadi terhadap kerabat diraja Selangor.

"Raja Muda perlu memfailkan saman di mahkamah," katanya, kepada The Malaysian Insider.

Syahredzan, yang juga anggota Majlis Peguam berkata, pihaknya menentang penggunaan Akta Hasutan 1948 untuk menghukum pesalah.

"Akta itu tidak harus digunakan terhadap Rahim kerana saya merupakan salah seorang yang mahukan akta itu dimansuhkan. Biarkan mereka selesaikannya secara peribadi," katanya.

Akta Hasutan katanya hanya boleh digunakan jika seseorang itu menimbulkan kebencian terhadap pemerintah.

Sebaliknya, Rahim sudah berulang kali membuat permohonan maaf kepada Istana Selangor.
-malaysianinsider-

Tiada ulasan: