"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gadis berhijab cuba bunuh diri (Gambar)

C
Parit Buntar – Hasrat seorang gadis berusia 18 tahun yang berniat membunuh diri dengan terjun dari jambatan Kuala Kurau, Parit Buntar, gagal selepas dia berjaya dipujuk anggota bomba, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.15 malam itu, tindakan mangsa yang cuba terjun dari jambatan terbantut selepas perbuatannya itu disedari anggota Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang melalui kawasan itu.

Usaha anggota JPJ yang cuba memujuk gadis memakai hijab itu bagaimanapun tidak berjaya sebelum dia bertindak menghubungi bomba.

Jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Parit Buntar berkata, pihaknya mengambil masa kira-kira 10 minit untuk memujuk remaja berkenaan.

“Remaja perempuan yang berjaya dipujuk itu kemudiannya diserahkan kepada ibu bapanya sebelum operasi ditamatkan pada 7.47 malam,” katanya kepada Harian Metro.

Bagaimanapun, tidak diketahui apakah punca menyebabkan gadis bertudung berkenaan bertindak sedemikian.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: