"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

3 belasah pengawal wanita selepas kawan dilarang masuk kondo (video)

Predeep Nambiar
GEORGE TOWN: Seorang pengawal keselamaan wanita yang berusia lewat 40-an diserang 3 lelaki selepas beliau melarang seorang pelawat memasuki bangunan pangsapuri tanpa kad akses malam semalam.


Dalam kejadian 8.30 malam di Kondominium Tanjung Court, Bandar Baru Air Itam, serangan terhadap Helen Chew itu dirakam kamera.

Rakaman video kejadian dimuatnaik di Facebook oleh seorang penduduk, Jeffrey Chua.

Menurut Chua, pengawal enggan membenarkan kenderaan milik pelawat memasuki kondominium itu tanpa kad akses.

“Seorang penghuni yang menunggu pelawat itu kemudian turun ke pos pengawal lalu memarahi pengawal itu kerana tidak membenarkan kawannya memasuki kawasan pangsapuri.

“Pengawal itu dipukul oleh lelaki tua itu dan seorang lagi lelaki. Dia juga ditolak ke tanah dan ditampar,” kata Chua dalam komen video itu.

Dalam video itu, pengawal itu dilihat cuba mengangkis serangan penyerangnya, seorang lelaki tidak berbaju. Bagaimanapun kudrat lelaki itu mengatasinya dan dia ditolak ke tanah dan tumbuk berulang kali.

Chua berkata lelaki tidak berbaju itu seorang penghuni pangsapuri dan dipercayai seorang “penjual kacang soya”.

Kejadian itu berlaku di depan beberapa orang penghuni yang kebimbangan dan cuba menahan lelaki itu, yang turut melemparkan kata-kata kesat terhadap pengawal itu.

Keadaan menjadi terkawal beberapa minit kemudian apabila seorang lelaki dapat menahan lelaki tidak berbaju itu.

Seorang lagi penghuni kondominium itu berkata penyerang mungkin mabuk kerana ada parti Tahun Baru Cina di unit kediamannya.

Satu laporan polis tentang kejadian itu dipercayai sudah dibuat di Balai Polis Bandar Baru Air Itam pada 10.00 malam semalam.

Bagaimanapun, sumber polis di balai itu hari ini mendakwa laporan itu ditarik balik petang tadi.

FMT menghubungi Ketua Polis Daerah Timur Laut ACP Anuar Omar dan menunggu respon beliau.

Tiada ulasan: