"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Remaja cuba rogol kanak-kanak dibelasah penduduk (Gambar)

Pasir Mas – Seorang kanak-kanak perempuan berusia 7 tahun terselamat daripada diperkosa oleh seorang remaja dalam satu kejadian di Taman Seri Mas, Lubok Jong dekat sini, pada Khamis.

Suspek yang berusia 19 tahun itu dikatakan mengumpan mangsa dengan telefon bimbit sebelum menarik dan membawa mangsa ke rumahnya.

Ketika kejadian, mangsa dikatakan sedang bermain basikal bersama sepupunya di hadapan rumahnya.

Menurut nenek mangsa, Zainab Daud, 67 tahun, kejadian disedari oleh penduduk di taman itu selepas dimaklumkan oleh sepupunya bahawa mangsa diheret oleh remaja berkenaan.

Katanya, ayah mangsa bergegas mendapatkan mangsa yang ketika itu sudah ditelanjangkan oleh suspek di bahagian atas rumah suspek.

“Sejurus sampai, ayah dia dapati anak perempuannya dalam keadaan bogel. Si ayah terus ambil kain sarung dan tutup badan anaknya.

“Dah la anaknya itu anak tunggal,” kata Zainab.

Selepas mangsa berjaya diselamatkan, suspek dikatakan dibelasah oleh penduduk taman tersebut sebelum diserahkan kepada polis.

Remaja serta kanak-kanak berkenaan kini menerima rawatan lanjut di Hospital Pasir Mas.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Pasir Mas, ACP Abdullah Mat Piah mengesahkan kejadian tersebut.

Katanya, siasatan terperinci akan dibuat dan remaja berkenaan akan ditahan untuk siasatan.

Kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol. – Astro Awani

Tiada ulasan: