"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Tandas lagi penting dari hudud’, warganet kecam Pas

FAZLI RADZI

Sikap Timbalan Presiden Pas, Tuan Ibrahim Tuan Man yang dilihat mengelak daripada menjawab isu hudud ketika pemimpin Perikatan Nasional (PN) mendakwa pemimpin parti hijau itu tidak lagi bercakap mengenainya selepas menjadi kerajaan mengundang kecaman dan sindiran warganet.

Pengguna Facebook, Zaim Samuri berpendapat ahli dan penyokong Pas sebenarnya sudah diperdaya apabila agenda hudud hanya berbangkit ketika parti diterajui Abdul Hadi berada di pihak pembangkang.

“Tandas lagi penting dari hudud. Ahli Pas kena tipulah ni? Kasihan betul. Lebai lepas dapat kuasa sembang t**i pula dia,” kecamnya.

Semalam, Tuan Ibrahim ketika ditemui media di Kota Bharu dilapor mengelak daripada menjawab isu hudud sebaliknya meminta media menumpukan soalan terhadap isu air dan tandas sesuai dengan tujuan lawatan rasminya.

“Saya fikir kita selesaikan isu air dulu. Isu yang kita bawa kali ini adalah isu yang – walaupun orang sebut tandas – dari segi impak kesihatan ia sangat besar.

“Sebab itu kalau boleh kita fokus yang ini dulu,” dipetik Malaysiakini.

'Tandas lagi penting dari hudud', warganet kecam Pas

Tuan Ibrahim Tuan Man

Susulan itu, gelaran ‘munafik haraki’ dibangkitkan Zaidi Yusoff dan secara sinis berkata, mungkin ada dalil terbaharu berhubung pendirian pemimpin Pas sekarang.

“Kalau dulu mereka yang kurang bersetuju agenda hudud diangkat jadi agenda utama dipanggil munafik haraki.

“Sekarang tak tahulah mungkin dah jumpa dalil terbaharu,” sindirnya.

Untuk rekod, panggilan ‘munafik haraki’ berleluasa diguna selain gelaran jebon, liberal, menentang ulama, tak ada tarbiyyah dan tak wala’ terhadap sekumpulan pemimpin Pas yang kemudiannya menubuhkan AMANAH.

Bagi pengguna Facebook, Rizalazmi Abdullah pula menambah isu munafik haraki sudah tidak ada pada masa ini setelah masing-masing mendapat jawatan dan pangkat.

“Agenda hudud telah ditukar pada agenda pangkatku dan jawatanku,” katanya lagi.

Tiada ulasan: