"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penghantar makanan pecut laju motor lari selepas cuba diterkam harimau!

DANIAL HAKIM

Seorang pemuda menceritakan detik cemas dia dikejar seekor harimau belang di belakang Taman Bersekutu, kira-kira jam 8.40 malam tadi.

Mohd Syafiq, 27, yang bekerja sebagai penghantar makanan berkata, ketika kejadian, dia menunggang motosikal bersendirian baru selesai menghantar makanan seorang pelanggan yang tinggal di sebuah taman perumahan di situ.

“Saya melalui jalan itu sebagai jalan pintas untuk pulang ke rumah saya di Taman Permint kira-kira tiga kilometer dari tempat kejadian.

“Ketika membelok ke kanan jalan, saya terkejut melihat seekor harimau setinggi kira-kira 0.5 meter yang keluar dari kawasan semak terus cuba menerkam saya,” dipetik BH hari ini.

Pengalaman paling ngeri, penghantar makanan pecut laju motor lari selepas cuba diterkam Pak Belang!

Pengalaman paling ngeri, penghantar makanan pecut laju motor lari selepas cuba diterkam Pak Belang!

Mohd Syafiq menunjukkan kesan tapak kaki harimau di lokasi dia dikejar malam tadi. Foto: NSTP/ Rosli Ilham

Syafiq yang terkejut dengan kehadiran harimau itu, terus memecut kenderaannya dengan laju.

“Saya nekad memecut motosikal sambil berdoa agar selamat.

“Ketika menoleh ke belakang, saya dapati harimau itu masih mengejar dalam jarak kira-kira lima meter.

“Saya terus memecut sehinggalah harimau itu hilang dari pandangan dan sampai ke rumah dalam ketakutan,” ujarnya.

Syafiq berkata, dia percaya harimau itu datang dari arah hutan Bukit Bauk kerana jarak lokasi kejadian tidak jauh dari hutan terbabit.

“Bukan saya sahaja melalui jalan itu, malah penduduk di Jalan Lapangan Terbang dan Kampung Sura turut kerap melaluinya kerana ia adalah jalan pintas.

“Sebaik pulang ke rumah saya terus menghubungi rakan yang lain menceritakan perkara itu dan menasihati mereka supaya tidak menggunakan laluan itu,” katanya.

Jelasnya, pengalaman dikejar harimau itu adalah kejadian yang tidak boleh dilupakan dan dia tidak akan melalui jalan itu lagi terutamanya pada waktu malam.

“Ini bukan cerita main-main, pengalaman ini sangat menakutkan dan sekiranya saya tidak sedar dengan kemunculan harimau itu, besar kemungkinan saya akan menjadi mangsa serangannya.

“Saya menasihati orang ramai serta penduduk supaya tidak melalui kawasan itu terutamanya pada waktu malam,” tambah Syafiq lagi. 

Tiada ulasan: