"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRN Johor: Mengapa Pas-PN bahaya jika diberi undi?

ARIF ATAN

Naib Presiden AMANAH, Datuk Mahfuz Omar menegaskan adalah bahaya sekiranya pengundi memberikan kemenangan kepada Perikatan Nasional (PN) yang turut dianggotai Pas dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor.

Bekas pemimpin Pas tersebut berkata, PN hanya membenarkan pemikiran Islam yang dibawa oleh Pas sahaja yang betul manakala pihak lain adalah salah.

“Bahaya PN ialah apabila Pas dan PN hanya mengizinkan pemikiran Islam yang dibawa oleh Pas, baru betul.

“Islam yang dibawa oleh orang lain tidak betul. Ini berbahaya kepada masyarakat Islam.

“Mereka menganggap lain daripada Pas dan lain daripada PN adalah salah. Ini membawa kacau-bilau dalam kehidupan beragama di negara kita terutama di negeri Johor,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena, Kedah berkata demikian dalam Ceramah Mega Pakatan Harapan (PH) Johor kelmarin.

PRN Johor: Mengapa Pas-PN bahaya jika diberi undi?

Kehidupan beragama di negara kita dibimbangi kacau-bilau jika Pas-PN menang PRN Johor.

Untuk rekod, PN yang dikepalai Tan Sri Mahiaddin Yassin meletakkan calon di kesemua 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) sama seperti Barisan Nasional (BN).-

Daripada jumlah itu, Pas meletakkan calon di 15 kerusi manakala Bersatu bertanding di 33 kerusi dan lapan kerusi DUN lagi diwakili Gerakan. 

Dalam masa sama, Mahfuz turut mengulas kenyataan Presiden Pas, Tan Sri Abdul Hadi Awang yang mendakwa bahawa “kurang kesedaran politik Islam di Johor adalah punca Pas tidak mampu menawan hati penduduk negeri itu.”

“Saya melihat bahawa Pas hari ini sudah mula membawa pendekatan politik yang lebih keras,” tegas Mahfuz lagi.

Tiada ulasan: