"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jika kembali aktif, Rafizi akan jadi bonus PRU15 nanti

MALAYSIA DATELINE

Desakan untuk Rafizi Ramli kembali aktif dalam politik terus kedengaran dan kali ini daripada Ahli Parlimen Subang Wong Chen.

Beliau berkata, kembalinya Rafizi akan meningkatkan peluang parti pada pilihan raya umum akan datang. 

Bekas Ahli Parlimen Pandan itu berundur dari politik pada Disember 2019, memetik keperluan untuk menumpukan perhatian pada projek permulaan.

Dia berkata dia berada pada tahap dalam kehidupan di mana dia “perlu belajar”.

Jika kembali aktif, Rafizi akan jadi bonus PRU15 nanti. 

Chen “Rafizi adalah ahli politik pejuang yang terbukti dan pemidato yang hebat sekaligus membantu membina imej parti yang baik.

“Jadi kami memerlukan orang seperti ini untuk kembali dalam parti.

“Saya harap dia akan kembali tidak lama lagi tetapi dia masih membuat keputusan. Bagaimanapun, dia pasti akan menjadi bonus kepada PKR,” katanya dipetik FMT.

Wong Chen berkata “bonus” sedemikian boleh melihat peluang PKR pada PRU15 menjadi “sama atau lebih baik” berbanding pada pilihan raya umum lalu pada 2018 apabila Pakatan Harapan memenangi kuasa dalam kerajaan persekutuan.

Penyokong Rafizi baru-baru ini mendesak agar beliau kembali aktif dalam politik.

Rafizi juga dilihat sebagai pencabar jawatan timbalan presiden yang kosong, kali terakhir disandang oleh Azmin Ali, yang dipecat susulan Gerakan Sheraton, yang membawa kepada kejatuhan kerajaan Pakatan Harapan pada 2020.

Bagaimanapun, pemimpin PKR kelihatan berbelah bahagi mengenai prospek kepulangan Rafizi, dengan beberapa seperti timbalan pengarah komunikasi PKR Selangor Zainol Abidin Mohamed mengkritik keputusannya untuk berhenti daripada politik.

Yang lain seperti ADUN Kota Anggerik Najwan Halimi berkata beliau mengalu-alukan kepulangan Rafizi kerana beliau akan dapat memainkan peranan dalam mengukuhkan parti.

Tiada ulasan: