"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pulau Pinang Haramkan Judi Sukan Yang Diluluskan Kerajaan 1Malaysia

Menuruti penentangan kerajaan negeri Selangor kepada judi bolasepak, Pulau Pinang hari ini mengumumkan pengharaman total keatas perjudian sukan.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng berkata beliau akan mengarahkan pihak berkuasa tempatan negeri itu mengeluarkan surat kepada pengusaha loteri memaklumkan pengharaman ini.

Di Selangor, beberapa majlis perbandaran di Petaling Jaya, Ampang dan Selayang mengancam membekukan judi sukan yang diluluskan oleh kerajaan 1Malaysia.

Pakatan Rakyat berpendapat tindakan Umno-BN meluluskan lesen judi sukan ini bercanggah dengan panduan moral yang didokong Pakatan Rakyat.
-tvselangor-

Tiada ulasan: