"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

KJ perli Najib kelemahan PLKN ?

amkns
Apakah salah satu tujuan Ahli Parlimen Rembau menyertai Askar Wataniah sebagai Rekrut untuk memperli program PLKN ? KJ kata : Sebab saya hendak tunjuk askar Wataniah ini satu program yang bagus yang perlu dapat sokongan dan penglibatan daripada generasi muda di Malaysia. Kita tidak ada kerahan tenaga seperti negara negara lain, kita ada PLKN tetapi PLKN dia LEBIH KEPADA SATU LATIHAN YANG BOLEH DIKATAKAN RINGAN.

Kita tidak ada kerahan tenaga seperti negara negara lain, kita ada PLKN tetapi PLKN dia LEBIH KEPADA SATU LATIHAN YANG BOLEH DIKATAKAN RINGAN.

Ini menunjukkan selama ini Program Askar Wataniah adalah jauh lebih baik dari PLKN. Kenapa tidak selama ini Program Askar Wataniah ini diperkasakan ? Kenapa perlu ada PLKN ? Boleh pula pelatih PLKN ini kejap-kejap diberi pelepasan untuk ambil keputusan peperiksaan SPM, tamat awal untuk masuk IPT dan macam-macam lagi.

Lagi satu , apakah KJ juga memperli pemimpin-pemimpin UMNO lain yang dapat pangkat pegawai kehormat dalam Askar Wataniah hanya untuk suka-suka ? Apa sumbangan pemimpin UMNO ni dalam Askar Wataniah ?

Apakah peluang KJ untuk menjadi Menteri Pertahanan bertambah cerah selepas ini, mengikut jejak orang Rembau sebelum ini iaitu Dato Mokhtar Hashim ?

KJ : Sebab saya hendak tunjuk askar Wataniah ini satu program yang bagus yang perlu dapat sokongan dan penglibatan daripada generasi muda di Malaysia. Kita tidak ada kerahan tenaga seperti negara negara lain, kita ada PLKN tetapi PLKN dia LEBIH KEPADA SATU LATIHAN YANG BOLEH DIKATAKAN RINGAN. Walaupun PLKN tiga bulan dan Askar Wataniah ini satu bulan, askar ini, saya belajar satu benda.

KJ : Memamg betul saya ditawar pangkat kehormat (pangkat tanpa latihanlah), mejar ke, kolonel ke, tetapi bagi saya kalau nak pakai uniform itu, terutama sebagai orang yang masih muda kita kena lalui daripada bawah. Jadi dalam askar ini dia tidak ada jalan pintas, dia kena mula dari bawah.

Ikuti temuramah penuh KJ sebagai Rekrut (Prebet) Khairy Jamaluddin

http://militaryofmalaysia.blogspot.com/

Tiada ulasan: