"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kongres PKR: Utusan M'sia - media tak diundang

Akhbar milik Umno - Utusan Malaysia menjadi tetamu tidak diundang untuk membuat liputan kongres nasional PKR yang berlangsung selama tiga hari bermula hari ini.
Timbalan Presiden PKR Syed Husin Ali menyifatkan media tersebut sebagai tetamu yang tidak dijemput pada kongres kali keenam parti itu yang diadakan di Dewan Konvensyen Kelantan Trade Centre.

Bagaimanapun katanya, PKR tidak akan mengambil tindakan menghalau wartawan, jurukamera dan jurufoto media itu.

"Kita tidak halang, mereka ini macam orang yang tidak dijemput tetapi kita tidak halau mereka," katanya dalam sidang media di Kota Bharu, malam semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas beberapa pihak media menerima sistem pesanan ringkat (SMS) yang memaklumkan wartawan daripada Utusan Malaysia tidak dibenarkan membuat liputan pada kongres berkenaan.

Wartawan Utusan Malaysia, Rodelio Junjun Taucan berkata pihaknya menerima SMS itu pada petang semalam dan beliau tidak mengetahui bahawa wujudnya larangan itu.

"Saya terima SMS petang semalam ia menyukarkan pihak kami membuat liputan kongres," katanya.

-Bernama-

Tiada ulasan: