"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PKR perketat pilih calon, elak lompat parti

Proses pemilihan wakil rakyat PKR perlu lebih ketat untuk mengelak kejadian lompat parti, kata presiden parti itu, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail.

Beliau berkata, wakil rakyat sebegitu juga sebaiknya disingkirkan daripada parti sekiranya dikesan lebih awal.

"Ini menjadi pengajaran buat kita supaya ukuran pimpinan menjadi lebih ketat," katanya ketika menyampaikan ucapan dasar di kongres parti itu di Kota Bharu hari ini.

Bakal calon juga perlu mengikuti program tarbiah, katanya lagi, disambut tepukan para hadirin.

Sehubungan itu, katanya, pimpinan perlu dengar pandangan daripada parti dalam memilih calon.

"Wakil rakyat juga ingat, kamu dipilh oleh rakyat," katanya.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: