"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gaji kakitangan kerajaan naik 1 Mei

Abu qayyum
As-salamualaikum, Saya cuba mendaftar tetapi tidak berjaya, mungkin pendaftaran telah ditutup atau saya tidak layak. Saya nak respons topik "Gaji Kakitangan Kerajaan Naik 1 Mei"
Saya juga dengar desas-desus itu tetapi, bukan naik begitu sahaja. Khabarnya sekarang jumlah kakitangan akan diaudit untuk mengurangkan jumlah kakitangan kerajaan.

Jawatan yang kosong tidak diisi akan dilupuskan. Kakitangan yang mohon berhenti atau bersara opsyen akan diluluskan. Jelas, kerajaan sedang cuba mengurangkan beban penggajian kakitangannya. Tetapi apa akan jadi kepada nasib kakitangan dan pelajar di universiti apabila mereka tamat pengajian nanti.

Khabarnya juga Kerajaan sedang membuat anggaran harga beberapa fasilitas kerajaan seperti hospital, universiti dsb untuk dicagarkan kepada negara luar khususnya timur tengah. Ini bertujuan mendapatkan dana bagi tujuan sesuatu oleh pihak tertentu. Dalam kata lain fasilitas ini akan dijual kepada negara luar bermakna rakyat akan membayar untuk mendapatkan perkhidmatannya nanti.

Jika dilihat strategi ini sama seperti mana MAS disusun semula dahulu yang mana penyusunnya itu kini mengetuai PEMANDU.

Cubalah siasat maklumat ini, terima kasih.

Abu qayyum

Tiada ulasan: