"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Siapakah Wartawan Perempuan Yang Bertanyakan DNA Tadi?

Selatanonline

Di Sarawak ada wartawan 8TV tanya Dato Seri mengenai jam Omega dan hari ini pula kedengaran wartawan TV3 bertanyakan mengenai DNA pula. Begitu hebat wartawan dari Media Prima bertanyakan soalan lucah kepada Anwar.

Ketika di Sarawak, wartawan yang bertanya itu adalah perempuan dari 8TV dan hari ini juga yang bertanyakan DNA adalah perempuan.

Nampak gayanya wartawan perempuan lebih suka soalan berbentuk seks dan tidak hairanlah mengapa gejala sosial mengenai kes rogol datang disebabkan mulut perempuan.


Wartawan perempuan lebih meminati seks berbanding dengan wartawan lelaki. Itu sebab dalam rancangan TV, wartawan perempuan lebih layak memainkan peranan sebagai idola seks kepada soalan yang mereka tanya terutama berkaitan isu seks ini.

Sikap wartawan yang tidak menjaga air muka orang ramai juga mengundang masalah kepada persekitaran. Adakah mereka ketandusan berita sehingga menjadikan tajuk seks sebagai bahan berita mereka. Rakyat yang menonton sudah jijik dengan berita yang dilaporkan.

Jangan kerana mulut salah bertanya, ada wartawan yang kena rogol gara-gara soalan yang tidak masuk akal.  by Raja Ban Jir Bin Tengku Juh

Tiada ulasan: