"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

CARA MELAJUKAN TONTON VIDEO ONLINE

Tutorial Lajukan Buffering Menonton Video Online


Salam semua. Hari ini aku nak share tips atau lebih kepada tutorial nak melajukan buffering ketika menonton video secara online di youtube atau dimana-mana janji secara online. Tutorial ini aku dapat dari blog bro Wazy84.Com iaitu salah satu blog kegemaran aku la. Dalam blog tu banyak benda-benda berguna untuk kita semua. Tutorial ini telah aku buat di laptop aku dan ternyata ada perbezaan ketika menonton video di Youtube. So kita teruskan tutorial kita ni,



Untuk Pengguna Windows XP


1. Pergi ke RUN atau taip Windows + R dan taip system.ini seperti gambar dibawah
2. Kemudian akan keluar Notepad seperti gambar dibawah ini
3. Selepas keluar Notepad tersebut korang kene edit dan tambahkan teks dibawah ini

page buffer=1000000Tbps
load=1000000Tbps
download=1000000Tbps
save=1000000Tbps
back=1000000Tbps
search=1000000Tbps
sound=1000000Tbps
webcam=1000000Tbps
voice=1000000Tbps
faxmodemfast=1000000Tbps
update=1000000Tbps

4. Letakkan teks diatas seperti gambar dibawah ini
4. Kemudian Save atau taip Ctrl + S dan restart PC korang.

Untuk Pengguna Windows Vista dan Windows 7


- Klik run atau taip Windows + R > type system.ini
- Paste code yang diberi > save as kat desktop
- Copy file system.ini kat desktop tu (file tu nama system je)
- Paste kat My Computer > Local Disk (Local Disk:C > Windows)

- Restart PC korang


Tiada ulasan: