"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mamak Tamak Lembu

genken
Kisah Mamak, Tamak dan lembu nampaknya tidak dapat dipisahkan dari isu politik UMNO di bumi Malaysia. Kalau Syed Mokhtar Al-Bukhari (Tok Saik) sebelum menjadi billionaire pernah mengaku menjadi pengembala lembu, maka dikaitkan kononnya dia kini kaya adalah hasil titik peluh bela lembu. Padahal kroni Mahathir Al-Kuty sejak dulu lagi.

Mamak pengembala lembu di pahang pernah membuang susu lembu segar dari lori tangkinya ke parit seperti dilapor oleh media suatu masa dulu semata-mata ingin "black-mail" kerajaan kerana syarikat mereka tidak mendapat untung banyak dalam projek susu sekolah.

Kini Mamak Syahrizat Jalil juga bergelumang dengan isu lembu. Kita sebagai melayu peratilah baik-baik geng-geng ini, pelahapnya mereka sehinggakan pelihara lembu pun nak kerajaan bantu, padahal memang sudah kayaraya. Sudahlah begitu, seleweng pulak harta kerajaan.

Ayuhlah melayu semua, serahkan UMNO kepada Mamak sahaja dan jangan sokong UMNO lagi dalam pilihanraya akan datang. Mereka ini tidak ada budaya dan identiti negara sendiri. Dimana-mana pun menumpang dan mengambil peluang semata-mata.

sekian

muramatsu

Tiada ulasan: