"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MESIRKINI : 6 Oktober tarikh kematian As Sisi ?

tokpepijat
Mesir bakal merayakan hari Angkatan Tenteranya pada 6 Oktober ini. Satu sambutan untuk merayakan kejayaan dalam Perang Oktober 1973 yang lebih dikenali sebagai Perang Badar Moden dan Yom Kippur bagi kalangan Zionis.

Sejak berakhir perang tersebut,pihak Tentera Mesir telah mengisytiharkan 6 Oktober sebagai hari kebesaran tentera Mesir.

Pada hari tersebut,Angkatan Tentera Mesir mengadakan perarakan tentera,senjata dan segala kehebatan peralatan tentera dipamerkan.

Itu sebelum Presiden Sadat berdamai dengan regim Zionis pada tahun 1978 selepas kunjungan rasmi Sadat ke Parlimen Knesset 1977.

Selepas pendamaian dan pengiktirafan Sadat terhadap negara Zionis, keadaan di Mesir dan dunia Arab berubah. Sadat dianggap pengkhianat terhadap Islam dan Arab.

Bagaimanapun Sadat bertindak pantas dengan menangkap lebih 1600 orang penentangnya terutama pengikut Ikhwanul Muslimin dan Jamaah Islamiyah.

Akhirnya,pada 6 Oktober 1981 iaitu hari kebesaran Tentera Mesir, Sadat menerima "hukumannya" di tangan tentera dan rakyatnya sendiri. Beliau dibunuh ketika membalas tabik hormat tenteranya sambil mendongak ke langit melihat lintasan jet-jet pejuang Mesir melintasi pentas tempat Sadat berada.

Sadat dibunuh kerana berdamai dengan Zionis dan menangkap 1600 rakyatnya.

Mana besar "dosa" antara Sadat dengan As Sisi?

As Sisi membunuh rakyatnya 5,000 orang dalam masa singkat berbanding Zionis membunuh tentera Mesir dalam tiga Perang Arab-Israel sekadar kurang 1,000 orang.

Zionis membunuh tentera Mesir dengan bantuan senjata negara asing seperti Amerika,Britain dan Perancis. Zionis tidak menggunakan khidmat tentera tersebut.

As Sisi membunuh rakyatnya sendiri dengan menggunakan khidmat rakyat Mesir sendiri iaitu tentera,polis dan samseng.

Hari 6 Oktober menjelang tiba. Adakah As Sisi akan mengadakan perayaan 6 Oktober seperti kelaziman sebelum ini?

Moga 6 Oktober adalah hari kematian dan kebinasaan manusia kejam berdarah Yahudi itu.

Persoalannya,jika Khaled Islambouli menjadi hero pada 6 Oktober 1981, siapakah bakal menjadin hero 6 Oktober 2013?

Sama-sama kita tunggu dan saksikan.

Tiada ulasan: