"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengguna FB minta SKMM sekat FB Mufti Perlis, Dr. MAZA

facebook
PETALING JAYA: Seorang pengguna Facebook membuat aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) supaya mengambil tindakan terhadap akaun Facebook rasmi Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd Asri Zainul Abidin.

Aznil Hisham membuat aduan itu kerana mendakwa akaun Dr.Maza.com memuatnaik status-status tohmahan yang tidak disertakan bukti-bukti yang kukuh serta tidak masuk akal.

Dalam aduan kepada SKMM pada 21 Julai lalu, dia mendakwa sebagai seorang Mufti, Mohd Asri tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang boleh menghasut serta menambahkan kebencian rakyat terhadap pentadbiran kerajaan.

“Beliau adalah public figure yang memegang jawatan sebagai Mufti. Setiap tutur kata beliau menjurus kepada kebencian rakyat terhadap kerajaan. Malah terdapat dakwaan-dakwaan beliau yang agak ‘kurang ajar’ dengan menyamakan kerajaan kini umpama seekor khinzir,” tulisnya dalam aduan itu.

Sambil memuji tindakan SKMM yang bertindak menyekat portal Sarawak Report, dia berharap tindakan sama juga diambil terhadap Facebook Dr Maza.com.
-fmt-

Tiada ulasan: