"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video rompakan yang tersebar, polis sedang buru suspek (video)

Polis sedang memburu empat suspek yang dirakam oleh kamera kerana melakukan rompakan di sebuah kedai runcit di sebuah pekan kecil di Sagil, Johor.

Seorang jurucakap polis mengesahkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) mengenai rompakan itu kini tersebar meluas di media sosial, sebagai asli dan polis sedang menggiatkan usaha untuk menangkap dalangnya.

Permulaan video itu menunjukkan salah seorang suspek masuk ke dalam kedai, dan meninggalkan satu botol di atas kaunter sebelum beredar.

Kemudian, suspek itu memasuki semula kedai itu, kemudiannya keluar dan masuk semula, kali ketiga diikuti tiga lagi rakannya.

Dua daripada suspek bersenjata apabila dilihat muncul bersama sama ada batang tebu atau buluh, yang mana kemudiannya mereka menggunakan untuk mengugut pasangan warga emas yang mengusahakan kedai tersebut.

Mereka juga dirakam menyerang seorang lelaki tua dengan batang tersebut sebelum mengarah-arah lelaki berkenaan.

Semasa serangan itu berlaku, salah seorang suspek kelihatan sedang mengosongkan peti wang tunai.

Malaysiakini sedang menunggu maklum balas lebih lanjut kes tersebut daripada respon pertanyaan kepada polis.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: