"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki buta bawa motosikal, isterinya membonceng di belakang (Gambar)

Lelaki buta bawa motosikal, isteri bagi arahan
Lelaki buta bawa motosikal, isteri bagi arahan
Beijing: Melihat seorang suami menunggang motosikal sementara isterinya membonceng di belakang bukanlah sesuatu yang pelik.

Bagaimana jika si suami itu yang membawa motosikal berkenaan buta?

Ini yang berlaku di bandar Yichun di wilayah Jiangxi.

Seorang lelaki sempat merakam seorang suami buta membawa motosikal dengan isterinya di belakang.

Si isteri dilihat menjerit dengan kuat, memberi arahan kepada suaminya sementara si suami dengan yakin dan tanpa takut, terus memandu motosikalnya.

Apabila tiba di tempat yang dituju, pasangan itu turun dan kelihatan selesa, seolah-olah ini bukan kali pertama mereka berbuat demikian.

Apabila rakaman video itu viral di media sosial minggu lalu, polis bertindak menjejaki lelaki buta itu.

Selepas disiasat, polis mengesahkan dia bekerja di sebuah rumah urut.

Untuk menjimatkan wang, dia rela menunggang motosikal bersama isterinya. Dengan demikian, mereka tidak perlu mengeluarkan wang untuk membayar tambang bas atau teksi ulang alik dari tempat kerja.

Bagaimanapun, tidak diketahui sama ada polis bertindak ke atas lelaki itu dan isterinya.
-kualalumpurpost-

Tiada ulasan: