"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyanyi pop ditikam lebih 20 kali

Mayu Tomita
Tokyo – Gara-gara memulangkan semula hadiah jam pemberian peminat fanatik, seorang bintang pop Jepun kini koma selepas parah akibat ditikam lebih 20 kali.

Mayu Tomita, 20, dalam keadaan kritikal selepas mengalami kecederaan parah di leher dan dada akibat ditikam puluhan kali apabila diserang suspek, Tomohiro Iwazaki ketika penyanyi itu menuju ke pentas bagi satu konsert di Koganei.

Suspek yang juga berusia 20 tahun itu memberitahu polis, dia marah apabila penyanyi pujaannya itu memulangkan semula jam yang dihadiahkannya.

Iwazaki ditahan selepas ditemui di tempat kejadian dengan memegang pisau berlumuran darah, manakala Mayu dikejarkan ke hospital dan menurut media Jepun, penyanyi itu masih belum sedarkan diri.

Mayu bintang terkenal dalam siri televisyen kanak-kanak dan artis JPop popular.

Dia menyuarakan kebimbangan terhadap keselamatannya termasuk memaklumkan polis beberapa minggu lalu selepas diganggu lelaki itu di atas talian.

Iwazaki dikatakan menulis kata-kata ancaman di Twitternya dan juga di blog, termasuk mengugut menyakitinya.

Sumber polis memberitahu, lelaki itu naik berang apabila penyanyi itu tidak memberi jawapan yang dikehendakinya.

“Saya bersemuka dengannya dan bertanya mengenai hadiah itu. Namun, dia tidak memberi jawapan yang jelas menyebabkan saya marah dan menikamnya berulang kali,” katanya dipetik Japan Times.

Dia yang sebelum ini ditangkap atas tuduhan menyerang Mayu difahamkan akan ditahan semula bagi kesalahan cuba membunuh mangsa. – Agensi
-kualalumpurpost-

Tiada ulasan: