"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Patriot ‘pelik’ kerja kempen PRU13 untuk Mukhriz diumumkan kepada semua

FMT Reporters
PETALING JAYA: Kumpulan veteran Persatuan Patriot Kebangsaan (Patriot) menyifatkan penafian dan dakwaan terbaharu Ketua Kumpulan SCL Asia Tenggara, Azrin Zizal berhubung penglibatannya dalam membantu Datuk Seri Mukhriz Mahathir memenangi pilihan raya umum (PRU) 2013 “sangat pelik”.

Presiden Patriot, Datuk Mohd Arshad Raji berkata, bekas pembantu Mukhriz itu tidak akan mendedahkan perbuatan sendiri, jika beliau pernah melakukan kerja pengintipan itu.

“Sekiranya dia terlibat dalam kerja-kerja pengintipan semasa PRU13, dia mungkin akan menutup mulutnya dan tidak mengatakan dia telah melakukannya untuk Mukhriz Mahathir.

“Kenyataan luar biasa Azrin memaklumkan dia dan syarikatnya mungkin bekerja untuk pihak tertentu, mungkin dalam PRU14.

“Sekiranya benar, aktiviti haram ini mesti dihentikan dan tindakan undang-undang diambil terhadap para pelaku dan rakan-rakan mereka,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Azrin sebelum ini mendakwa Mukhriz berbohong beliau pernah cuba mendapatkan perkhidmatan sebuah firma yang dikaitkan dengan syarikat perunding Cambridge Analytica (CA) yang berdepan kontroversi, untuk kempen Barisan Nasional (BN) Kedah pada PRU13.

Mukhriz yang juga timbalan presiden PPBM bagaimanapun menafikan sebarang hubungan dengan CA dan mendakwa Azrin bukan pegawai medianya selepas beliau dilantik sebagai menteri besar Kedah.

Kumpulan SCL (SCL) merupakan syarikat induk kepada CA, yang terbabit dalam skandal menyalah guna berjuga-juta data peribadi.

Dokumentari Channel 4 secara rahsia merakamkan eksekutif tinggi CA mendakwa mereka boleh menggunakan rasuah, bekas perisik dan pekerja seks untuk memerangkap ahli politik seluruh dunia, selain mendakwa pernah melakukan kerja pilihan raya di Malaysia.

Arshad berkata, pendedahan Channel 4 dan eksekutif tinggi CA itu melanggar prinsip Perlindungan Data Peribadi.

“Persetujuan terlebih dahulu dari individu perlu diperolehi. Ia melanggar Akta Perlindungan Data Peribadi 2010. Tindakan menggunakan wanita untuk memerangkap ahli politik boleh dilihat melalui sudut etika.

“Kegiatan gelap menggunakan propaganda menyebarkan sebarang maklumat, dalam bentuk berita palsu melalui media sosial untuk menghasut emosi negatif, membenci, mengelirukan, memecah belah dan menyebabkan ketidakharmonian dalam kalangan rakyat Malaysia adalah kerja perisik untuk memusnahkan negara kita.”

Sehubungan itu, beliau menggesa kerajaan mengambil tindakan terhadap parti politik yang bersekongkol dan bersubahat dalam kegiatan haram itu.

Tiada ulasan: