"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ikat Dan belasah isteri kerana lari ikut lelaki lain (Gambar)

New Delhi: Video menunjukkan seorang wanita diikat pada pokok dan dibelasah menggunakan tali pinggang di khalayak ramai oleh suami sendiri tular di internet kerana dipercayai cuba melarikan diri bersama lelaki lain.

Video 73 saat itu dirakam menggunakan telefon bimbit menunjukkan hukuman terhadap mangsa yang diarahkan majlis kampung atau panchayat membawa kepada penahanan suami terbabit dan anak lelaki mereka selepas ia tular di media sosial, lapor Hindustan Times.

Orang ramai yang menyaksikan kejadian itu turut mengejek wanita berkenaan. Malah mangsa dilaporkan dicabul selepas kejadian sebagai ‘hukuman’ tambahan.

Kejadian dipercayai berlaku pada 10 Mac lalu sebelum wanita itu akhirnya berjaya dikesan di rumah ibu bapanya pada Rabu lalu susulan penyebaran video berkenaan.

The Hindu memetik Superintendan Praveen Ranjan Singh berkata, wanita terbabit mengaku melarikan diri bersama kekasih yang juga jirannya pada 5 Mac lalu ke kampung sebelum ditemui dan diarahkan pulang.

Penduduk yang membantah hukuman terhadap mangsa turut dipukul dan diarah meninggalkan lokasi itu.

Tiada ulasan: