"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mujahid cabar kerajaan PN bentang laporan tahunan TH 2018

SITI NUR ZAWANI MISCON

Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa mencabar kerajaan Perikatan Nasional (PN) agar tampil membentangkan Laporan Kewangan Tabung Haji (TH) bagi tahun 2018 yang masih belum dibentangkan kepada Kabinet.

Bekas Menteri Agama itu berkata, persoalan yang timbul tentang status laporan TH bukanlah terletak di tangannya.

Bahkan katanya, sebelum kuasa Persekutuan dirampas, Pakatan Harapan (PH) sudah pun melengkapkan laporan kewangan yang dijangka untuk dibentang pada Mac tahun ini.

Walau bagaimanapun, katanya, Langkah Sheraton yang berlaku ketika itu membantutkan pelan kerajaan di mana sehingga kini laporan kewangan itu masih belum lagi dibentangkan kepada Kabinet mahu pun orang ramai.

“Kalau ikut asal perancangan, pada Mac tahun ini kita akan pamerkan laporan TH 2018 pada orang ramai. Laporan sudah lengkap di atas meja.

“Itu adalah laporan akhir selepas kita ambil kira komen-komen dari Jabatan Audit Negara dan beberapa pihak penting. Tiba-tiba semua orang tahu apa yang berlaku pada bulan Februari.

“Saya cabar PN di mana laporan kewangan tahun 2018 itu, sebab kami dah selesaikan. Saya tunggu juga.

“Bermakna jika tiada, bukan kita sembunyikan. Ini isu teknikal daripada kerajaan PN,” katanya dalam satu temubual khas bersama Malaysia Dateline di Parlimen hari ini.

Tiada ulasan: