"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Timbalan: PKR Pokok Sena pilih Zaid

Cabang PKR Pokok Sena di Kedah, memilih penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim sebagai timbalan presiden PKR dalam pengundian yang berlangsung hari ini.

Hanya 24 daripada 314 ahli yang layak, keluar mengundi hari ini yang berjalan dari jam 10 pagi hingga 4 petang.
azlanZaid mendapat 20 undi, diikuti oleh naib presiden Azmin Ali (2) dan ketua PKR Perak, Mustafa Kamil Ayub yang mendapat satu undi. Satu undi rosak.

Bagi jawatan naib pula, empat pemenangnya ialah pengarah strategik PKR, Tian Chua; ahli parlimen Subang, R Sivarasa; ahli parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar, dan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Datuk Dr Mansor Othman.

Tian mendapat 20 undi, diikuti oleh Sivarasa (17), Nurul Izzah (15) dan Mansor (10 undi).

Bagi Angkatan Muda Keadilan (AMK) pula, ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP), Badrul Hisham Shahrin menang dengan mendapat 3 undi.

Manakala penyandang jawatan itu, Shamsul Iskandar Md Akin tidak mendapat sebarang undi. 

Bagi AMK, hanya tiga ahli yang keluar mengundi hari ini.

Regu Badrul Hisham - Chang Lih Kang yang juga ADUN Teja - menang jawatan timbalan, dengan mendapat dua undi, manakala pencabarnya, Khairul Anuar Ahmad Zainuddin yang juga ketua AMK Selangor mendapat satu undi.

Pemenang tiga jawatan naib ketua pula ialah Azmizam Zaman Huri (3 undi), S Kesavan (2) dan Lee Khai Loon (2 undi).

Bagi Wanita pula, pemenangnya ialah Suraya Sudin yang mendapat dua undi. Manakala penyandang jawatan itu, Zuraida tidak mendapat sebarang undi, manakala seorang pencabar, Anima Ferrar mendapat satu undi.

Jawatan timbalan ketua pula dimenangi oleh exco kerajaan Selangor, Rodziah Ismail yang mendapat 3 undi. Pencabarnya, Asmah Abd Kadir tidak mendapat sebarang undi.

Tiga pemenang jawatan naib ketua ialah ADUN Rawang Gan Pei Nei yang mendapat tiga undi, timbalan Speaker DUN Selangor Haniza Talha (3 undi) dan Salma Ismail (2 undi).

-malaysiakini-

Tiada ulasan: