"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video Lucah : Empat Kamera, Tapi Muka Pelakon Tak Jelas

PETALING JAYA, 24 MAC: Ahli Parlimen Sungei Petani Johari Abdul hari ini mendedahkan video lucah "Datuk T" sepanjang 21 minit tidak jelas menunjukkan wajah pelaku lelaki sungguhpun dirakam menerusi lensa empat kamera yang di pasang di bilik hotel berkenaan.

Sebaliknya apa yang jelas hanyalah tubuh badan lelaki dan wanita yang melakukan hubungan seks pada 21 Febuari lalu.

"Last sekali dah habis masa tu dia hadap kamera tapi dia tunduk dan bangkit. Masa tu nampak badan tapi tak nampak muka. Tapi minda kita dah tentukan nak cari Anwar contohnya kalau cerita dalam bilik ni ada hantu, tak nampak, tapi siling tiba-tiba jatuh kita kata sah memang ada hantu. Kerana minda kita nak pastikan," kata beliau dalam sidang media khas di Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat hari ini.

Semalam bekas ketua menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik mengakui beliau , ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Bendahari Agung Perkasa Datuk Shuib Lazim yng mengelar diri mereka sebagai Datuk T mengaku bertanggungjawab terhadap video berkenaan.

Johari adalah Ahli Parlimen PKR yang pertama menonton video itu pada Isnin lalu.

Beliau semalam menolak fitnah Rahim dan Eskay bahawa video itu kononnya jelas merakamkan Datuk Seri Anwar sebagai mengadakan hubungan seks.

Hari ini Johari menyatakan secara terperinchi kenapa dakwaan itu fitnah semata-mata.

Beliau berkata dakwaan bahawa video itu jelas menunjukan kehadiran Anwar adalah rekayasa manakala kenyataan Eskay bahawa rakaman itu dibuat di sebuah hotel di Kuala Lumpur juga amat mencurigakan.

"Dia kata dia bimbang sangat-sangat kalau Pihak Berkuasa Thailand akan mengambil kesempatan untuk ugut Anwar. Bila saya tanya Hotel di mana dia kata di KL. Maknanya semua ini afterthought. lepas dengar PC saya semalam mereka reka cerita," terang Johari.

Menurut Johari lagi, sidang media 'Datuk T' semalam menimbulkan lebih banyak persoalan dari menjawab kemusykilan umum, contohnya kenapa Hotel Carcosa di pilih untuk menayangkan video itu kepada wartawan. .

"Kenapa buat di Carcosa Sri Negara dengan sekuriti ketat seolah-olah sedang tunjukkan sebuah formula senjata nuklear yang takut didedahkan kepada negara asing, sedangkan nak tengok video sahaja. maksudnya ada motif" sindir beliau.

Johari berkata beliau yakin Rahim Thamby Chik menerima restu pucuk pimpinan tertinggi Umno kerana orang yang hendak di fitnah adalah seorang tokoh politik. .

"Samada ada arahan di atas saya tak tahu tapi mengenali Tan Sri, saya yakin ada arahan dari seseorang. Sebab yang dia nak 'frame' Datuk Seri Anwar Ibrahim, bukan Pak Ali Nasi Lemak. Cakap pasal Anwar mesti ada implikasi politik di Malaysia dan rantau asia. Ia makan kos banyak. Jadi mesti sekurang-kurangnya dia dah berbincang dengan pemimpin tinggi UMNO yang lain.
-tvsnews-

Tiada ulasan: