"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bagaimana kanak-kanak 10 tahun buat pengasuhnya masuk Islam

Gambar hiasan membaca Al-Quran dari nuraddini.blogspot.com
Seorang kanak-kanak dari Arab Saudi boleh membuat pengasuhnya masuk Islam. Pengasuh yang berasal dari Filipina itu memlafaz dua kalimah syahadah di pejabat Kementerian Agama di Ibu Kota Riyadh.

Laman web arabnews.com melaporkan, Selasa (8/7), pada mulanya ramai orang mensyaki bahawa wanita dari Ibu Kota Manila itu dipaksa menjadi muslim oleh keluarga majikannya. Namun wanita tidak disebutkan namanya ini mengaku dia memilih untuk memeluk Islam sebab pertukaran fikiran dengan kanak-kanak berusia 10 tahun yang diasuhnya.

Sekitar dua bulan kanak-kanak itu dilaporkan sering mengajak pengasuhnya berbincang soal Islam dengan membawa sejumlah buku-buku dan menyuruhnya membaca. "Saya memutuskan menjalani agama baru saya secara serius.

Islam itu sangat bermanfaat bagi kehidupan dan indah," katanya.-merdeka.com

Tiada ulasan: