"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wujudkah alternatif yang berwibawa kepada Anwar?

Petikan Theantdaily.com
Kerajaan BN-Umno sedar bahawa Anwar dan Pakatan beliau mungkin boleh menjatuhkan kerajaan pada PRU14 dan oleh itu, Anwar tidak boleh diberi peluang untuk bangkit semula.
Itulah sebab mengapa terdapatnya banyak usaha gigih dan bersepadu oleh media massa, polis, badan kehakiman yang dikawal kerajaan dan pejabat-pejabat kerajaan yang lain untuk memfitnah dan mendiamkan Anwar dan keluarganya serta ahli-ahli politik pembangkang yang lain, melalui proses undang-undang yang tidak wajar dengan melakukan pendakwaan liwat, hasutan untuk mengekalkan rejim minoriti yang dikuasai mereka, dan bukannya melibatkan dan 'menangkis' pembangkang dan pendapat orang ramai dengan bijak dan secara terbuka dengan cara yang adil, wajar dan telus.
Rakyat Malaysia dan NGO perlu memaklumkan dan mendidik rakyat bahawa keadilan terpilih kerajaan sedia ada bukannya keadilan sebenar dan perlu bangkit untuk membantah penganiayaan politik dan sivil ini, yang dijalankan tanpa mengikut proses undang-undang. – Kim Eng Ng

Lionel Lim: Mari kita hadapi kenyataan, walau tidak dikira tuduhan berkaitan dengan hari-harinya dalam Umno, Anwar adalah pemangkin yang mungkin mencetuskan harapan baru dan membawa politik baru yang segar untuk landskap Malaysia.

Adakah terdapatnya alternatif yang boleh dipercayai untuk Anwar yang cuba untuk membawa barisan bersatu yang terdiri daripada kumpulan-kumpulan yang berbeza, atau kita gembira untuk kekal dan mengekalkan status quo?

Robert Foo: Anwar adalah satu-satunya calon berwibawa untuk menghadapi BN. Kebanyakan rakyat percaya beliau bersih, jika tidak mengapa beliau hanya dituduh liwat.

Abdullah Haji Ahmad: Lelaki yang memulakan segalanya –dari tahun 2008; kebencian terhadap kerajaan, kebencian antara kaum, khususnya Cina dan Melayu, kebencian terhadap Islam dan Raja-raja, mempersoalkan dan menuntut pemansuhan hak-hak Melayu dan banyak lagi. Paling penting, memecahbelahkan orang Melayu!

Kumar Samidorai: Sebut saja namanya sudah cukup untuk membuatkan pemimpin-pemimpin Umno, khususnya bekas Perdana Menteri Dr Mahathir, demam. Itu cukup untuk menunjukkan kepada rakyat Malaysia siapa yang berasa bersalah.

Ulasan-ulasan ini diberikan oleh pembaca rencana “To Anwar’s critics, he is their wet dreams and nightmares”.

Tiada ulasan: