"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Padah buat fitnah di Facebook

Melaka: Seorang wanita dijatuhi hukuman penjara tujuh hari dan denda RM1,500 oleh Mahkamah Majistret Ayer Keroh, di sini, petang tadi kerana memfitnah seorang Majistret dengan mempertikai hukuman yang diputuskan terhadap seorang pesalah trafik menerusi Facebook, Januari lalu.

Rahimah Salin, 34, dari Taman Tanjung Minyak Jaya, di sini, didakwa memfitnah Mohd Asri Abd Rahman Sidik,34, menerusi akaun Facebook menggunakan nama samaran Iema Elyzam pada 8 Januari lalu.

Tertuduh yang didakwa mengikut Seksyen 499 Kanun Keseksaan itu membuat pengakuan bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan jurubahasa.

Majistret Mohd Firdaus Saleh yang mengendalikan kes itu memerintahkan tertuduh dipenjara tujuh hari bermula hari ini dan denda RM1,500.

Jika gagal membayar denda, Rahimah akan dipenjara selama tiga bulan.
-hmetro-

Tiada ulasan: